پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (آسیب شناسی روانی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (آسیب شناسی روانیهیئت مولفان در قالب pptx و در حجم 51 اسلاید: 

بخشی از متن: 
آسیب‌شناسی روانی به تجزیه و تحلیل دقیق تجارب نابهنجاری و رفتارهای افراد بیمار روانی می‌پردازد و به تشخیص و درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند. این مفهوم به ما کمک می‌کند تا رفتارها و افکار افراد را به دقت‌تر و عینی‌تر شناسایی کنیم، اما همچنین ابهاماتی در خود دارد.

تعریف چند اصطلاح 
ناخوشی به معنای احساس ناراحتی و درماندگی است. بیماری به وجود آسیبها یا علل جسمی اشاره دارد. علاوه بر این، بیماری و ناخوشی معمولاً همراه هم هستند، اما در برخی موارد بیماری بدون ناخوشی اتفاق می‌افتد، مثلاً در مراحل اولیه سرطان.

مفهوم ناخوشی در آسیب‌شناسی روانی از اهمیت زیادی برخوردار است و ممکن است به معنای وسیع‌تری استفاده شود. در اختلالات روانی، عوامل جسمانی و روان‌شناختی ممکن است همزمان وجود داشته باشند و معمولاً علائم گوناگونی را شامل می‌شوند.

علل اختلالات روانی می‌توانند مستقیم یا متعدد باشند. عواملی مانند تجربیات کودکی و عوامل ژنتیکی ممکن است به شکل مستقیم تأثیر بگذارند. همچنین، علل متعددی می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند.

در تشخیص علل اختلالات روانی، رویکردهای کمی و کیفی همگی به کار می‌روند. همچنین، تفکیک علل زمینه‌ساز، آشکارساز، و تداوم نقش مهمی در این فرآیند دارد.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1815 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 51

حجم فایل:482 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252