پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (فشار روانی و راه های مقابله با آن)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روان شناسی عمومی پیام نور (فشار روانی و راه های مقابله با آنهیئت مولفان در قالب pptx و در حجم 48 اسلاید: 

بخشی از متن: 
تعریف فشار روانی و فشارزاها 
هانی سلیه، فیزیولوژیست کانادایی، که فشار روانی را به عنوان پاسخ فیزیولوژی بدن به تقاضای سازگاری درونی یا جسمانی تعریف می‌کند. همچنین، فشارزاها به عنوان تمام تقاضاهای سازگاری روانی یا جسمانی از بدن نیز تعریف شده‌اند.
برای درک بهتر این تعریف، مثال‌هایی از واکنش‌های بدن به تقاضاهای سازگاری داده شده است. به عنوان مثال، وقتی در هوای گرم به ورزش مشغول می‌شویم، بدن با افزایش ضربان قلب و تنفس، به تقاضای سازگاری جسمانی پاسخ می‌دهد.
پژوهشگران به دو دسته اصلی فشار روانی، یعنی فشارزاهای روان شناختی و وقایع زندگی، بعنوان علت‌های اصلی این فشارها اشاره کرده‌اند.
 همچنین، برخی از فشارزاها مثل ورزش به عنوان فشارزاهای خوشایند و مفید تلقی می‌شوند که اثر بخشی دستگاه قلبی-عروقی را افزایش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از فشارزاها مثل بیماری طولانی مدت یا مرگ همسر به عنوان فشارزاهای منفی و ناخوشایند در همه زمینه‌های زندگی حضور دارند.

فشارزاهای روان شناختی 
ناکامی: گروه اول از فشارزاها که احساس ناکامی در فرد را ایجاد می‌کنند. ناکامی ممکن است از ناکامی خفیف مثل عملکرد ضعیف در یک امتحان تا ناکامی شدید مثل از دست دادن شغل یا اخراج از دانشگاه متنوع باشد.

موانع و سدها: موانع و سدها می‌توانند درونی یا بیرونی باشند و بر سر راه تلاش‌های فرد برای دستیابی به هدفش قرار دارند. این موانع ممکن است فیزیکی (مانند موانع جاده‌ای یا طبیعی) یا اجتماعی (محدودیت‌های تعیین‌کننده‌ی جامعه) باشند. همچنین، موانع درونی ممکن است از کمبودهای فردی مثل معلولیت‌های جسمانی یا خجالت به وجود آید.

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 2141 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:288 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252