پاورپوینت زنجیره تامین دیجیتال رمز موفقیت شرکت های بزرگ جهانی درتاب آوری و پیش بینی تحولات

دسته بندي : کتاب » مدیریت
زنجیره تامین

اگر رویای صنعت ۴٫۰ محقق شود، بیشتر فرایندهای یک کسب و کار باید دیجیتالی شوند. یکی از تحولات مهم دیجیتالی مربوط به تحول زنجیره‌های تأمین سنتی و حرکت آن به سمت اکوسیستم زنجیره تأمین متصل، هوشمند و بسیار کارآمد خواهد بود.

زنجیره تأمین امروز مجموعه­ای از اقدامات کاملاً گسسته و جداگانه است که محصول را از طریق بازاریابی، توسعه محصول، تولید و توزیع در نهایت به دست مشتری می‌رساند. فرایند دیجیتالی کردن منجر به فرو ریختن دیوارهای مابین این اقدامات می‌شود و به واسطه‌ی آن زنجیرها به یک اکوسیستم کاملاً یکپارچه تبدیل می­شوند. این اکوسیستم، برای همه بازیکنان درگیر از تأمین کنندگان مواد اولیه، اجزا و قطعات گرفته، تا حاملان محصولات نیمه‌ساخته و کالاهای نهایی و در نهایت مشتریان متقاضی محصول نهایی کاملاً شفاف است.

زنجیره تامین کارآمد

این شبکه مبتنی بر فناوری‌های کلیدی همچون سیستم‌های برنامه‌ریزی و اجرای یکپارچه(integrated planning and execution systems)، پدیداری لجستیک(logistics visibility)، لجستیک خودگردان(autonomous logistics)، خرید و انبارداری هوشمند(smart procurement and warehousing)، مدیریت قطعات یدکی(spare parts management) و تجزیه و تحلیل پیشرفته(advanced analytics) است. کسب‌وکارها با مدل‌سازی کامل شبکه، ایجاد سناریوهای “چه- اگر” ، و تنظیم بلادرنگ زنجیره تأمین با توجه به تغییر شرایط، قادر خواهند بود تا نسبت به تغییر و تحولات در زنجیره تأمین واکنش نشان دهند و حتی آن‌ها را پیش بینی نمایند.

پس از ساخته شدن “شبکه” تأمین دیجیتال درجه جدیدی از تاب‌آوری و پاسخگویی ممکن می‌شود. امروزه مؤلفه‌های این شبکه در حال توسعه هستند و کسب‌وکارهایی که بر روی مدل‌سازی این شبکه کار می‌کنند در تلاش‌اند تا خدمات را به کارآمدترین و شفاف‌ترین شیوه به مشتریان ارائه دهند و به این وسیله در بازار رقابتی امروز دوام بیاورند.

اکوسیستم زنجیره تأمین

در بیشتر شرکت‌ها، محصولات از طریق یک فرایند کاملا استاندارد به مشتریان تحویل داده می‌شوند. بازاریابی روند تقاضای مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کند و سعی می‌کند که با استفاده از این تحلیل، فروش را برای دوره آینده پیش‌بینی کند. با استفاده از این اطلاعات، تولید‌کننده مواد اولیه، اجزا و قطعات را برای ظرفیت مورد نظر سفارش می‌دهد. بخش توزیع تغییرات آتی در میزان محصول مورد نیاز در آینده را حساب می‌کند و به مشتریان گفته می‌شود چه موقع انتظار دریافت محموله را داشته باشند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، شکاف بین تقاضا و عرضه در هر نقطه از سیستم (در هر نقطه‌ای از اکوسیستم که عرضه و تقاضایی وجود داشته باشد) اندک است

حال اینکه این اتفاق (هم‌پوشانی عرضه و تقاضا) به ندرت اتفاق می‌افتد. پیش‌بینی یک علم غیردقیق است و داده­هایی که در مدل‌های رگرسیونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند متناقض و ناقص باشند.

هم‌چنین در اغلب اوقات، بخش تولید به طور مستقل از بخش­های بازاریابی، مشتریان، تأمین‌کنندگان و سایر شرکا کار می‌کند. عدم شفافیت بدان معنی است که هیچ یک از پیوندهای موجود بین اعضا در زنجیره تأمین از آنچه در هر پیوند دیگر به وقوع می‌پیوندد آگاهی ندارند. به عبارت دقیق‌تر آن‌ها نمی‌دانند که در پیوندهای قبل از آن‌ها یا بعد از آن‌ها چه مواردی نیاز است و دقیقا چه کاری صورت می‌پذیرد. به نظر می‌رسد، جریان سفارشی که در زنجیره وجود دارد در جایی مابین بازاریابی و مشتری مختل می‌شود.
شرکت های بزرگ جهانی

در سال‌های آتی کاستی‌های مذکور از بین خواهد رفت و زنجیره تأمین تغییر خواهد کرد. این تغییر ناشی از کاهش حوادث غیرمترقبه طبیعی، لاستیک‌های مسطح و آشفتگی‌های ناشی از اشتباهات در برون‌سپاری‌ها نیست. آنچه در حال تغییر است خود زنجیره تأمین است. با ظهور زنجیره تأمین دیجیتال، چالش‌های مربوط به سیلوهای داده(مجموعه‌ای از اطلاعات در سازمان است که از دیگر قسمت‌های سازمان جدا شده و در دسترس نیست حذف سیلوهای داده می‌تواند به شما در دستیابی به اطلاعات صحیح در زمان مناسب کمک کند تا بتوانید تصمیمات خوبی بگیرید. هم‌چنین می‌توانید با کاهش هزینه‌های ذخیره سازی اطلاعات تکراری، در هزینه‌های کل صرفه‌جویی کنید.)حل می‌شوند و هر پیوندی به طور کامل نیازها و چالش‌های دیگران را نشان می‌دهد. سیگنال‌های عرضه و تقاضا می‌تواند در هر نقطه‌ای آغاز شود و بلافاصله در سراسر شبکه حرکت نماید. سطح

پایین یک ماده اولیه مهم، خاموش شدن یک کارخانه بزرگ، افزایش ناگهانی تقاضای مشتری- تمام این اطلاعات، بلادرنگ قابل مشاهده خواهد بود. این به نوبه خود به همه بازیکنان- و از همه مهم‌تر مشتری- اجازه می‌دهد تا بر این اساس برنامه‌ریزی کند.

شفافیت، شرکت‌ها را نه تنها در پاسخ به تحولات، بلکه در پیش‌بینی آن‌ها، مدل‌سازی شبکه، ایجاد سناریوهای “چه- اگر” و تنظیم زنجیره تأمین بلافاصله بعد از تغییر شرایط، توانمند می‌کند.

هدف از زنجیره تأمین دیجیتال بلند پروازانه است: ساختن یک شبکه کاملاً جدید که هم تاب‌آوری بالایی دارد و هم پاسخگو است.

واقعیت این است که شرکت‌ها نمی­توانند تنها با گردآوری و بکارگیری فناوری‌ها و قابلیت‌های آن‌ها، زنجیره تأمین دیجیتال یا به بیان درست‌تر اکوسیستم زنجیره تأمین دیجیتال را ایجاد کنند. آن‌ها همچنین باید افرادی را با مهارت‌های مناسب به خدمت گرفته و فرایند تغییر و حرکت به سمت فرهنگ مورد انتظار جهت موفقیت را مدیریت کنند. به عبارت دیگر، شرکت‌ها باید کل سازمان خود را دگرگون کنند.


فهرست زنجیره تامین دیجیتال



دیجیتالی شدن زنجیره تأمین و تأثیرات آن
فناوری های زنجیره تامین
شبکه تامین دیجیتال
اکوسیستم زنجیره تامین
هم پوشانی عرضه و تقاضا در زنجیره تامین
ظهورزنجیره تامین دیجیتال
هدف از زنجیره تأمین دیجیتال
سیر تکاملی زنجیره تأمین دیجیتال
مسیر طولانی به سمت صنعت۴٫۰،دیجیتالی شدن همه ی جنبه های کسب وکار
فناوری های جدید در زنجیره تامین دیجیتال
زنجیره تامین درمرکز یک کسب وکار دیجیتال قرار دارد
روندهای حاکم در زنجیره تامین
تاثیرات بالقوه زنجیره تأمین دیجیتال
شبکه تامین دیجیتال
پیامدها و نتایج شبکه تامین دیجیتال
قابلیت‌های شبکه تامین دیجیتال در یک سازمان
توسعه دیجیتال
عرضه هوشمند
کارخانه هوشمند
تحقق پویا
مشتری متصل
زنجیره تأمین دیجیتال چطور باعث خلق ارزش می‌شود؟
زنجیره تأمین دیجیتال چیست؟
عامل اصلی موفقیت در ادغام زنجیره تأمین
بزرگ‌ترین مزیت زنجیره تأمین دیجیتال
تحول دیجیتال چطور به خلق ارزش در زنجیره تأمین کمک می‌کند؟
چطور می‌توانیم ایده زنجیره تأمین دیجیتال را عملی کنیم؟
خلق ارزش در زنجیره تأمین
پیش بینی تغییرات
شکاف‌ها را بشناسید
انتخاب‌هایی را برای پوشش این شکاف‌ها طراحی کنید.
مطالعه موردی،تولید کننده مواد عذایی
یک نقشه راه متوازن ایجاد کنید.
مطالعه موردی شرکت فناوری جهانی
دیجیتالی شدن در مدیریت و زنجیره تامین
تغییر روند در دیجیتال سازی کسب وکار
سه مرحله از دیجیتالی شدن
دیجیتال سازی بیشتر بر کارایی فعالیت ها، فرآیندهای کسب وکار و ذخیره هزینه ها تمرکز دارد.
دیجیتال سازی به عنوان اهرمی برای موفقیت بیشتر در آینده
استراتژی دیجیتالی شدن چیست؟
دیجیتال سازی بیانگر اهمیت بهینه سازی فرآیندهای داخلی و خارجی در کنار هم است.
چالش های دیجیتال سازی
آیا ریسک، سرعت تغییر را کاهش می­دهد؟
شرکت‌های موفق آسیایی چگونه عمل می‌­کنند؟
دلایل از دست دادن مشاغل چیست؟
آینده پژوهی فناوری
۳ گام به‌سوی زنجیره تأمین دیجیتال
نقش مدیران زنجیره تأمین باید برای شکل‌دهی چشم‌انداز و استراتژی دیجیتال
وظایف رهبران موثر در زنجیره تامین
نمونه‌های دنیای واقعی درزنجیره تامین
زنجیره تامین چهارم: کاربرد فناوری های دیجیتال در مدیریت زنجیره تامین
مهم ترین دغدغه های تامین کننده هایی که یک زنجیره تشکیل می دهند
فناوری اینترنت اشیا درزنجیره تامین
۵ فناوری زنجیره تامین در سال ۲۰۲۱
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
وسایل نقلیه خودران
اتوماسیون رباتیک و رباتیک شدن انبار
امنیت سایبری
اینترنت اشیا و شبکه تامین دیجیتال
شبکه تامین دیجیتال و کاربردهای آنها
نقش اینترنت اشیا در شبکه های تامین دیجیتال ‎
توسعه بازارهای هدف با کمک DSN
اینترنت اشیا مصرف‎کننده (Consumer Internet of Things)
اینترنت اشیا صنعتی و DSN ها
شبکه تامین دیجیتال یک سیستم انعطاف‎پذیر
عوامل موثر در آینده زنجیر تامین
آینده زنجیره تامین
تامین تعادل‌پذیری آینده زنجیره تامین در مقابل کنترل هزینه‌ها
روش‌های افزایش بهره‌وری عملیاتی محیط زیست
مزایای اکوسیستم دیجیتالی
۸ ترند برتر فناوری زنجیره تأمین از دید گارتنر
دوقلوی زنجیره تأمین دیجیتال:
بلاکچین
زنجیره تامین و روندهای برتر فناوری آن در سال ۲۰۲۱
هایپر اتوماسیون
زوج یا دوگانه زنجیره تامین دیجیتال Digital Supply Chain Twin (DSCT)
تجربه و برنامه های کاربردی همه جانبه و فراگیر
فناوری های حوزه امنیت سایبری زنجیره تامین
حاکمیت اجتماعی محیطی (ESG)
هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل جاسازی شده (Embedded AI and Analytics)
هوش داده های افزوده شده (Augmented Data Intelligence)
بلاک چین در زنجیره تامین
زنجیره تامین چیست؟ آیا می‌توان از طریق بلاک‌چین آن را ارتقا داد؟
چرا استفاده از فناوری بلاک‌چین در زنجیره تامین سودمند است؟
کاربردهای مهم بلاک‌چین چیست؟
شفافیت در زنجیره تامین از طریق بلاک چین
چابهار؛ بندری با مزیت‌های استراتژیک
بهره‌برداری از فرصت‌ها و قابلیت‌های بندر چابهار
اقتصاد اشتراکی چیست؟ چطور می‌توان از اقتصاد اشتراکی در صنعت لجستیک و زنجیره تأمین بهره‌مند شد؟
اقتصاد اشتراکی (Sharing-economy) چیست؟
نقش اقتصاد اشتراکی در صنعت لجستیک
مثال‌هایی از نقش اقتصاد مشارکتی در صنعت لجستیک
بحران جهانی در زنجیره تامین خودرو-سایت خودرو نویس،۲۱اردیبهشت.۱۴۰۰

با ۱۳۰اسلاید تخصصی
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 4669 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 130

حجم فایل:9,199 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    130اسلاید قابل ویرایش