پاورپوینت فصل هفتم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد های تجربه نگر

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هفتم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد های تجربه نگر/ انسان گرا) در قالب pptx و در حجم 65 اسلاید:

بخشی از متن:
تمامی درمانگرهای تجربه نگر /انسان گرا برحق انتخاب، اراده آزاد، و مخصوصا قابلیت آدمی در علیت شخصی و خودشکوفایی تأكید می ورزند. رفتار مختل یا بدکار نتیجه ی نارسایی فرایند رشد و و نقص در شکوفاسازی قابلیتها و امکانات است. از آنجایی که هر شخص ( و هر خانواده ای) بی همتاست، به هر کدام باید کمک کرد تا از توان خویش آگاهی یافته و به آن دست یابد، و در طی درمان به دنبال راه حل مشکلات کنونی خود باشد.

 لذا، رواندرمانی با افراد یا خانواده باید در قالب رویارویی شخصی صورت بگیرد و در طی آن، درمانگر و درمانجو(ها) می کوشند واقعی و صادق باشند. افزایش حساسیت، بیان احساسات، خودانگیختگی و خلاقیت ( یا تجربه غیرعقلانی )، و صداقت از جمله اهداف رایج درمان هستند. اگر مداخله درمانی کارگر بیفتد، نتیجه اش باید تسهیل رشد تمامی شرکت کنندگان (در مانجو و درمانگر) باشد. 

تمامی درمانگرهایی که از آنها سخن خواهیم گفت، بر تقدم تجربه نسبت به تفکر عقلانی و به ویژه توجيه عقلی صحه می گذارند. در نتیجه، آنها اشخاصی فعال و غالبا خود فاش کننده اند که احتمالا برای کمک به درمانجو جهت نیل هرچه بیشتر به احساسات، حسها، تخیلات، و تجارب درونی شخصی شان از فنون و روشهای تحریک کننده مختلفی استفاده می کنند. درمانجو در طول درمان تشویق می شود تا نسبت به اینجا و اکنون، و تجارب فعلی زندگی اش حساس باشد؛ انکار تکانه ها و فرونشانی عواطف، اموری ناکارآمد و مانع رشد تلقی می شود.

 خانواده درمانگرهای تجربه نگر / انسانگرا سعی می کنند رفتاری واقعی و صادقانه داشته باشند (نه - اینکه همچون صفحه ای سفید عمل کنند یا نقاب , درمانی به چهره بزنند.) آنها با رویارویی مستقیم با درمانجویان سعی می کنند تجارب خودشان را گسترش دهند و روی آسیب پذیریهای شخصی خودشان در طی درمان کار کنند. مداخلات درمانی این افراد به صورت خودانگیخته و ارتجالی، چالش آمیز، و - به خاطر شخصی بودن آنها - غیر متعارف هستند، و از این رهگذر به درمانجو کمک می کنند تا به خودآگاهی، مسئولیت شخصی، و رشد فردی دست یابد. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4879 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:192 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252