پاورپوینت فصل یازدهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد های سیستمی میلان)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ (نظریه و روال کار در رویکرد  های سیستمی میلان) در قالب pptx و در حجم 43 اسلاید:

بخشی از متن:
خانواده درمانی سیستمی میلان  
در اثرکارهای متعلق به برنامه ی پژوهشی بیتسون بین سالهای ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲، سه رویکرد مرتبط عمده پدیدارشدند: الگوی پیام رسانی / تعامل نگر MRI ، الگوی راهبردنگری که هیلی و مدانس پرورش و گسترش دادند، و الگویی که توسط دسته ای از درمانگرها به زعامت مارا سلوینی - پالاتزولی در میلان ایتالیا ارایه گردید. از این میان، الگوی گروه میلان بیشترین همسانی را، به لحاظ مفهومی و روش شناختی، با معرفت شناسی حلقوی بیتسون دارد ( مککینون، ۱۹۸۳)؛ یعنی ، این رویکرد مثل بيتسون (۱۹۷۲) - و تعریف مشهورش از اطالاعات که می گفت « تفاوتی که تفاوت به وجود می آورد» - تأکید فراوانی بر اطلاعات دارد. رویکرد مزبور به خاطر جستجوی سیستمی تفاوتها - در رفتار، روابط، و میزان اختلاف درک و تفسیر رویدادها در اعضای خانواده - و به خاطر تلاش برای پرده برداشتن از پیوندهایی که اعضای خانواده را به هم متصل می سازد و توازن را حفظ می کند، به خانواده درمانی سیستمی شهرت یافته است. 

رویکرد میلان همه چیز هست الا ایستا؛ در واقع، تجدید نظرهای بی شمار آن در طی زمان شاید مشهودترین و آشکارترین خصیصه ی آن باشد. سلوینی - پالا تزولی که آموزش روانکاوی کودک دیده بود، در اواخر دهه ۱۹۶۰، دسته ای متشکل از هشت روانپزشک همکار - از جمله لوییجی بوسكولو، جیانفرانکو چچین، و جولیانا پراتا - را برای درمان خانواده هایی که فرزندان شدیدا بیماری داشتند و بسیاری از آنها مبتلا به بی اشتهایی عصبی بودند، گرد هم جمع کرد. 

با وجود این، به زودی معلوم شد که تلاشهای آغازین آنها برای به کارگیری مفاهیم روانکاوی در این خانواده ها بسیار وقت گیر است و نتایج محدودی در بر دارد. این چهار نفر با رفتن به سراغ آثار منتشره گروه پالوآلتو، مخصوصا کتاب کاربردشناسی پیام رسانی در آدمی ( واتزلا و یک، بیوین، و جکسون، ۱۹۶۷)، یک گروه مطالعاتی برای درک بهتر نظریه ها و فنون راهبردنگر تشکیل دادند، به این امید که چنین چشم اندازی بتواند احتمال درمان و مداخله در الگوهای مستحکم و ریشه دار خانوادگی را افزایش دهد. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4874 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:213 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252