پاورپوینت اصول و مبانی کارآفرینی

دسته بندي : پاورپوینت » کارآفرینی
نوع فایل power point



قابل ویرایش 124 اسلاید



قسمتی از اسلایدها

«مك‏كله‏لند» تعريف گسترده‏ترى از كارآفرينى بيان مى‏كند و فرآیند كارآفرينى را فراتر از شغل و حرفه، بلكه يك شيوه‌ی زندگى تعبير مى‏نمايد؛ به طورى كه خلاقيت و نوآورى، عشق به كار و تلاش مستمر، پويايى، مخاطره پذيرى، آينده نگرى، ارزش آفرينى، آرمان گرايى، فرصت گرايى، نياز به پيشرفت و مثبت انديشى، زير بنا و اساس زندگى كارآفرينانه مى‏باشد؛ در اين زندگى شكست به معنای پله‏اى براى بالا رفتن و موقعيتى براى آموختن است. در دنیای کارآفرینی شکست، تصور ناقصى از واقعيت مبهمی است كه در هدف وجود دارد؛ واقعه‏اى كه هنوز فوايد آن تبديل به سود نشده است. در اين زندگى پول انگيزه‏ى اصلى و اوليه‌ی فعاليت‏هاى اقتصادى نيست، بلكه معيارى براى سنجش ميزان موفقيت فرد محسوب مى‏شود. در زندگى كارآفرينانه هدف اصلى از كار و فعاليت، ارضای حس كنجكاوى، تحقق بخشيدن به آرمان‏ها، آزادسازى انرژى‏هاى ذهنى و تبديل آنها به ايده‏هاى عملى و درنهایت خلق ارزش است و همه چيز تحت الشعاع آرمان شخص قرار مى‏گيرد.

انواع كارآفرينى‏

) فردى‏

1ـ كارآفرينى مستقل‏

فرآیندى است كه كارآفرين از ايده اوليه تا ارایه‌ی محصول خود به جامعه، كليه‌ی فعاليت كارآفرينانه را با ايجاد يك بنگاه اقتصادى جديد، به طور مستقل طى مى‏كند.

2ـ كارآفرينى سازمانى‏

فرآیندى است كه كارآفرين تحت حمايت يك سازمان، فعاليت‏هاى كارآفرينانه خود را به ثمر مى‏رساند.

ب) گروهى‏

1ـكارآفرينى شركتى‏

فرآیندى است كه يك شركت طى مى‏كند تا همه افراد آن به كارآفرينى تشويق شده و تمام فعاليت‏هاى كارآفرينانه فردى و گروهى به طور مستمر، سريع و راحت در شركت انجام پذيرد. در اين فرآیند هر يك از كاركنان در نقش كارآفرين انجام وظيفه مى‏كنند.

2ـ کارآفرینی اجتماعی

كارآفريني اجتماعي يك زمينه نوظهوري است كه شامل سازمان‌هاي غيرانتفاعي است كه اين سازمان‌ها افراد را در شروع كسب و كارهاي انتفاعي ياري مي‌دهند، سازمان‌هاي غيرانتفاعي كه براي ايجاد نقدينگي براي برنامه‌هايشان، ارزش اقتصادي ايجاد مي‌كنند از منابع در دسترس به گونه‌اي خلاقانه براي موضوعات اجتماعي استفاده مي‌كنند.

تكنيك اسكمپر SCAMPER

نماينده واژه Substitution به معنى جانشين سازى است. يعنى اينكه «چه چيزى را مى‏توان جانشين X نمود؟» اين يك سؤال طلايى است كه در طول تاريخ به انسان‏هاى خلاق و مبتكر كمك شايانى نموده است.

چه مواردي را مي‌توانيم به‌جاي موارد فعلي به كار بريم؟

از چه فرآیند ديگري مي‌توانيم استفاده كنيم؟

چه نيروي محرك ديگري بهتر كار مي‌كند؟

به جاي تبليغ در تلويزيون از چه روش ديگري مي‌توانيم تبليغ كنيم؟

به جاي او چه كسي را. ..؟

به جاي آن چه چيزي. ..؟

نوآورى

شومپيتر» عقيده داشت كه افرادى در بين ساير آحاد جامعه با خطرپذيرى اقدام به نوآورى كرده و با نوآورى آنها، فرآیند تخريب خلاق در درون نظام اقتصادى كامل شده و به اين ترتيب رشد و توسعه اقتصادى در اين نظام امكان‏پذير مى‏شود. به عبارت ديگر با فرآیند تخريب خلاق، مدام سازمان‌هاى كهنه و كم تحرك و با بهره‏ورى پايين، تخريب مى‏شوند و سازمان جديد جاى آنها را مى‏گيرند، اما اين جايگزينى با يك پديده خلاق توأم مى‏باشد. يعنى سازمان‌هاى جديد با ارایه‏ی محصول و خدمات جديد سبب تخريب سازمان‌هاى قبلى مى‏شوند و اين پديده منجر به بهبود وضعيت زندگى افراد جامعه و در نهايت توسعه اقتصادى مى‏شود.

«پيتر دراكر» مى‏گويد وجود نوآورى در كارآفرينى به قدرى ضرورى است كه مى‏توان ادعا نمود، كارآفرينى بدون آن وجود ندارد و خلاقيت نيز بدون نوآورى نتيجه‏اى را حاصل نمى‏نمايد. بنابراين در اين قسمت به تشريح تعاريف، انواع فرآیند و سطوح نوآورى پرداخته مى‏شود.



فهرست مطالب و اسلایدها

اصول کارآفرینی و ویژگی کارآفرینان

خلاقيت و نوآوري

مدیریت کسب و کارهای کوچک

فرهنگ کسب وکار

طرح تجاری Business Plan

دسته بندی: پاورپوینت » کارآفرینی

تعداد مشاهده: 6344 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt_قابل ویرایش

تعداد صفحات: 124

حجم فایل:663 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252