تغذیه در بیماران دارای ام اس

دسته بندي : علوم پزشکی » تغذیه
بخشی از متن:
رژیم غذایی مناسب برای بیماران ام اس
امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران مبتلا به MS ثابت کرده است. برای داشتن یک تغذیه مناسب در درجه اول انرژی دریافتی بیماران باید با توجه به شرایط آن‌ها برای پیشگیری از افزایش و کاهش وزن غیرضروری تنظیم شود؛ درعین‌حال مقادیر مناسب و کافی پروتئین و کربوهیدرات نیز استفاده شود. برای انتخاب چربی‌ها استفاده از روغن زیتون، روغن ماهی و سایر منابع اسیدهای چرب امگا۳ توصیه می‌شود و تا حد ممکن باید مصرف چربی‌های اشباع محدود شود. منبع عمده چربی‌های اشباع مواد غذایی با منشأ حیوانی مانند گوشت قرمز و لبنیات پرچرب هستند.
همچنین این بیماران به علت کم‌تحرکی ناشی از بیماری و استفاده از کورتون مستعد پوکی استخوان هستند و با یک رژیم غذایی مناسب می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد. تحقیقات حاکی از این واقعیت است که اکثر بیماران ام‌اس طی بیماری دچار کاهش یا افزایش غیرطبیعی وزن می‌شوند که هر دوی این حالات بر وضع بیمار اثر منفی دارد. با پیروی از تغذیه صحیح می‌توان وزن بیمار را درحد مطلوب حفظ کرد. دیگر این‌که تغذیه سالم از دو عارضه شایع و مهم ام‌اس یعنی یبوست و عفونت‌های ادراری پیشگیری می‌کند.

تغذیه مناسب در کنترل بیماری ام اس :
مصرف غذاهای پرچرب و مصرف چربی های حیوانی، گوشت قرمز چرب و فرآورده های لبنی چرب، غذاهای بسیار شیرین، بادمجان، سوسیس و کالباس برای بیماران ام اس مضر است و مصرف این غذاها در بیماران می تواند به تشدید حملات ام اس کمک کند.
مصرف مواد غذایی طبیعی فرایند نشده و تازه حاوی منیزیم می تواند به کاهش روند پیشرفت بیماری ام اس کمک کند.
بیماران ام اس باید چهار گروه غذایی شیر و لبنیات، سبزیجات، میوه، گوشت و مواد پروتئینی در برنامه غذایی خود قرار دهند.
مصرف ماهی به دلیل ویتامین دی اسیدهای چرب امگا3، گوشت بوقلمون، گوشت سفید، انواع گوشت های ارگانیک که کمتر حاوی مواد نگهدارنده است مناسب است.
بیماران ام اس باید از مصرف انواع غذاهای کنسرو شده، کبابی، غذاهای سرخ شده سوسیس و کالباس و غذاهای پرچرب پرهیز کنند...
دسته بندی: علوم پزشکی » تغذیه

تعداد مشاهده: 9290 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: Pdf

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:1,289 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252